روشهای نگهداری (طولانی مدت) بازاریاب در نمایندگی های بیمه
در هر مرحله از رُشد صنعت بیمه کشورمان، مهارتها و توانایی های متفاوتی برای بقا و کامیابی، مورد نیاز بوده است. یک زمان لازم بود پیگیر و متمرکز باشید تا کار را به انجام برسانید و از رقبا جلو بیفتید. لازم بود مطمئن شوید که همه در اطراف تان همین کار را می کنند. اما امروزه شرایط کمی فرق کرده است. این روزها مهمترین مهارتی که احتمالاً می توانید در خودتان ایجاد کنید این توانایی است که بهترین بازاریابن را استخدام کنید و سپس آنها را در بلندمدت نگه دارید. توانایی تان در این کار، بیشتر از هر مهارت دیگری که بتوانید در زمینه فروش و بازاریابی بیمه به دست آورید، در موفقیت شما تأثیر دارد.
سالها پیش در کتابی خواندم که: «تمام زندگی، آموختنِ توجه است». توجه تان به هرکجا که برود، زندگی تان هم به همانجا خواهد رفت. وقتی شروع کنید به توجه ویژه به استخدام و نگهداشتن بازاریابان عالی در بیمه، در این کار بهتر و بهتر می شوید. در توانایی تان برای مصاحبه، انتخاب و استخدام بهترین بازاریابان بیمه، ماهر و ماهرتر می شوید. در توانایی تان برای مدیریت، رهبری و ایجاد انگیزش میان تیم فروش تان کارآ و کارآتر می شوید. و درنهایت، یکی از برترین نمایندگان بیمه در کشور خواهید شد.
در مقاله قبل، 9 روش جذب و استخدام بازاریاب در نمایندگی های بیمه را به شما آموزش دادم. اما مشکل بیشتر نمایندگان بیمه، فقط با مسئله جذب بازاریابان بالقوه برطرف نمی شود.هنگامی که بتوانید با استفاده از 9 روش گفته شده در مقاله قبل، بازاریابان خوبی را استخدام کنید، درواقع تنها نیمی از راه را رفته اید. از اینجای کار به بعد، مسئله اصلی، نگهداری این بازاریابان در بلندمدت است.
این روزها بازاریاب خوب، با ارزش تر و کمیاب تر از آن است که بتوانیم مثل گذشته بگوییم: «اگر در کارش جا نیفتاد، مشکل خودش است». همانگونه که در مقاله قبل اشاره کردم، هزینه جایگزینی یک بازاریاب، با یک بازاریاب جدید، 3 برابر هزینه نگهداری همان بازاریاب خواهد بود. حال فرض کنید نماینده ای که 80% تمرکز خود را بر فروش بیمه های عمر و سرمایه گذاری گذاشته است، با رویکردی که در زمینه پرداخت کارمزدهای بیمه های عمر در آیین نامه 68 اتخاذ شده، چگونه و چند بار خواهد توانست 3برابر هزینه بیشتر در جذب بازاریاب های شبکه فروش خود را تحمل کند؟!!
در ادامه، روشهایی را به شما ارائه خواهم نمود که با استفاده از آنها قادر خواهید بود تا بازاریابانی که استخدام می کنید را در بلندمدت حفظ کرده و آنها را در حداکثر سطح انگیزش و عملکرد خود نگاه دارید.

تکنیک شماره 1: بازاریابان خود را درست مشغول به کار کنید:
کارآیی بازاریابان شما در ماهها و سالهای آینده تا حد بسیار زیادی به این بستگی دارد که آنها را در ابتدای امر، چطور مشغول به کار می کنید؟
با توضیح ارزشها، تصویر ذهنی، رسالت و مقصود شرکت تان به بازاریاب جدید شروع کنید. به وی توضیح دهید کاری که شرکت بیمه و نمایندگی شما می کند واقعاً برای بیمه گذاران و مراجعان تان مهم است. یکی از مهمترین رسالت های شما به عنوان یک نماینده بیمه این است که بازاریاب جدید را درمورد اهمیت و ارزش شغلش و جایگاهش در کار شرکت به عنوان خدمتی مهم به جامعه، توجیه کنید.
باید در روز اول، بازاریاب جدید را دور بگردانید و او را با سایر پرسنل دفتری و فروش خود، آشنا کنید. (البته اگر او اولین نفری نباشد که بعد از خودتان استخدام می کنید!)
حداقل، باید در ابتدا با بازاریاب جدیدتان وقت بگذرانید تا احساس کند در یک خانواده جدید پذیرفته شده است. برای هر بازاریاب جدید، یک نظام رفاقت برقرار کنید؛ یعنی یک شخص لایق دیگر (یا خودتان) را مسؤول کنید که به عنوان دوست یا رفیق، همراه این بازاریاب، کار کند.
به یاد داشته باشید که اگر یک بازاریاب جدید را درست مشغول به کار کنید، نسبت به شغل خود و نسبت به شرکت شما خیلی مثبت تر، با انگیزه تر و متعهدتر می شود. یکی دو هفته اول، اهمیت بسیار زیادی در ایجاد نگرش مناسب در ذهن بازاریاب جدید دارد.
تکنیک شماره 2: بازاریاب جدیدتان را با قدرت به راه اندازید:
اگر بازاریاب جدیدتان را مطابق با روشهای مقاله قبل و درست انتخاب و استخدام کرده باشید، او حالا بی قرار، مشتاق و آماده است که وارد کار جدیدش شود و راه بیفتد. حالا با دادن مقدار زیادی کار برای انجام، او را به راه اندازید. سنگینی کار در ابتدا، شغل بازاریابی بیمه را چالش برانگیز و هیجان انگیز می کند. ضمن اینکه وی موقعیتهای فراوانی هم برای بازخورد و تبادل افکار درباره بازاریابی بیمه را تجربه خواهد نمود. وقتی یک بازاریاب، موقعیتهای زیادی دارد که درباره کار حرف بزند و سؤال کند، خودش را خیلی سریعتر در شرکت جا می اندازد.
به محض اینکه این بازاریاب، مشغول به کار شد، باید فرصتی پیدا کنید که در حین انجام درست یک کار، مچش را بگیرید! در این لحظه باید به سراغش بروید و او را مورد تحسین و تشویق قرار دهید. علت انجام این کار این است که افراد در روزها و هفته های اول یک کار جدید، بیش از حد حساسند و در این زمان، بیشتر از همه پذیرای تأثیر مثبت هستند.
منبع : سایت بیمه مارکتینگ
مدیران سبز
بیمه عمر و بازنشستگی بیمه نوین بیمه ای مطمئن برای اینده شما
با ما تماس بگیرید 09390316265 - 01713329597
-----
|